You Are Reading

0

Starlight / MUSE 和訳


記念すべき初の記事はMuseのStarlightにしました。
イイ曲なんだなーこれが
そもそも僕がMuseと出会ったのもこの曲
Museの英語はそんな難しくなくてイイ!

Museは9月に三年ぶり五枚目のアルバム『The Resistance』をリリース!
楽しみ!待ちきれない。


Far away
遥か彼方
This ship has taken me far away
この船は僕を彼方の世界へ
Far away from the memories
記憶から遠ざかる世界へ
Of the people who care if I live or die
僕の生死を気遣う人達の記憶から遠ざかる世界へ

Starlight
星の光
I will be chasing a starlight
星の光を追い求めてみよう
Until the end of my life
僕が力尽きるまで
I don't know if it's worth it anymore
それに意味があるなんて知る由もないけれど

Hold you in my arms
君をこの腕の中に
I just wanted to hold you in my arms
ただ君を抱き締めたい

My life
僕の人生に
You electrify my life
君は衝撃をもたらしたのさ
Let's conspire to ignite
二人で火をつけよう
All the souls that would die just to feel alive
死に行く魂に、生きているんだと

I'll never let you go
君を絶対に離さない
If you promise not to fade away
君も離れないと約束するならば
Never fade away
絶対に離れないと

Our hopes and expectations
僕らの希望も可能性も
Black holes and revelations
ブラックホールも神の言葉も
Our hopes and expectations
僕らの希望も可能性も
Black holes and revelations
ブラックホールも神の言葉も

Hold you in my arms
君をこの腕の中に
I just wanted to hold you in my arms
ただ君を抱き締めたい

Far away
遥か彼方
This ship has taken me far away
この船は僕を彼方の世界へ
Far away from the memories
記憶から遠ざかる世界へ
Of the people who care if I live or die
僕の生死を気遣う人達の記憶から遠ざかる世界へ

I'll never let you go
君を絶対に離さない
If you promise not to fade away
君も離れないと約束するならば
Never fade away
絶対に離れないと

Our hopes and expectations
僕らの希望も可能性も
Black holes and revelations
ブラックホールも神の言葉も

Hold you in my arms
君をこの腕の中に
I just wanted to hold you in my arms
ただ君を抱き締めたい
I just wanted to hold
君を抱きしめたい

0 コメント:

コメントを投稿

 
Copyright 2010 Responsible Adult